#InspiratieTiendaagse – 03/10

Standaard

Citaat-3

Vandaag schreef ik een sprinter(*) als antwoord op dit citaat.
Deze keer vatte ik de essentie van mijn tekst samen in een spiegelelfje(*).

Terwijl
mijn pen
het papier kust
ontluikt de liefde voor
schrijven

schrijven
zonder vooraf de uitkomst
te bedenken geeft
voeding aan
creativiteit

©vivapo – 27/5/2017

Vandaag stond een meditatieve schrijverswandeling – zonder dagboek – op de Schobbejakshoogte op het programma.
Ik diende onderweg deze vraag een paar keer te herhalen tijdens de wandeling: “Hoe voel ik me nu?
Pas bij mijn thuiskomst mocht ik een viertal open zinnen aanvullen en om af te ronden een woordgedicht a.d.h.v. de twee woorden: Meditatieve schrijverswandeling.

Meditatief wandelen
Een feest voor mijn zintuigen
Die op scherp staan.

Ik voel mij verbonden met mijn zachte kracht
Te midden van eiken, beuken en berken.
Alleen op de Schobbejakshoogte en
Toch niet los van mijn geliefden.

In mijn verbeelding ben ik een berk
En schieten mijn wortels door het mos heen
Ver van de drukte van de stad
En de stress op de wegen.

Schrijven gebeurt pas bij mijn thuiskomst.
Contact maken met mijn herinneringen.
Heel wat details
Reizen aan mijn geestesoog voorbij.

IJverig vul ik de open zinnen aan.
Fouten maken is niet aan de orde.
Wat heb ik gevoeld tijdens het wandelen.
Aan welke toevalligheden geef ik betekenis.

Nu is het tijd om
De metaforen en
Coïncidenties een eigen
Leven te gunnen.

In ieder woord
Na iedere regel
Geeft de natuur haar geheimen prijs

©vivapo – 27/5/2017

Namasté, Viviane

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

Geef een reactie

