#InspiratieTiendaagse – 08/10

Standaard

Citaat-8Vandaag schreef ik opnieuw een sprinter(*) als antwoord op dit citaat met een elfje(*) als samenvatting.

met
een ruime
woordenschat kan je
in minder woorden meer
zeggen

©vivapo – 1/6/2017

drieluik - 1

Titel drieluik: ontmoeting met innerlijke wijsheid

Vandaag bestond de opdracht uit het maken van een drieluik en het schrijven van een fragment voor elk luik. Het was een verrassende opdracht, leuk om dit stapsgewijs te doen.

Dit drieluik verwijst naar een verhaal over mijn (innerlijk) leven.
Het fragment voor het eerst luik vatte ik samen in een elfje(*), het tweede in een rondgedicht(*) en het derde in een rondeel(*)

drieluik - 2

ruimer
dan het
uiterlijke zelf
is de innerlijke eik
wijs
©vivapo – 1/6/2017

drieluik - 3

mijn
innerlijke wijsheid
open gevouwen als
een roze lotus
het water weerkaatst
haar paars
spiegelbeeld
©vivapo – 1/6/2017

drieluik - 4

mijn innerlijk kind
ontmoet mijn innerlijke wijsheid
zij weerspiegelen mijn innerlijk leven

mijn innerlijk kind
ontvankelijk voor hartverbinding

zonder oordeel
ontmoet mijn innerlijke wijsheid
mijn innerlijk kind

©vivapo – 1/6/2017

Namasté, Viviane

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

»

  1. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 22 – mijmeren op papier

Geef een reactie

