#InspiratieTiendaagse – 10/10

Standaard

Citaat-10

Ik schreef zoals gevraagd een sprinter(*) van vijf minuten als antwoord op dit citaat. Ook voor dit tiende citaat vind ik het belangrijk om de sprinter samen te vatten in één of andere schrijfvorm.  Vandaag deed ik dat in een rondgedicht(*) met drie strofen.

Wanneer
ik gedichten
probeer te begrijpen
verhinder ik mijn
hart om zich
open te
stellen

voor
de klank
van de woorden
en de muzikaliteit
van de zinnen.
Wanneer ik
poëzie

beluister
met de
oren van mijn
hart dan laat
ik woorden
zingen.

©vivapo – 3/6/2017

Als afsluiter van deze #InspiratieTiendaagse werd ik uitgenodigd om naar een lied te luisteren en een open zin(*) aan te vullen met vijf regels. Ik vatte die regels samen in een elfje(*)

mijn
hart resoneert
op de woorden
die mijn mind zou
ontkennen
©vivapo – 3/6/2017

Na het vertalen van het Engelstalig lied naar het Nederlands werd ik uitgenodigd om opnieuw een open zin(*) aan te vullen met vijf regels. Ik vatte die regels samen in een elfje(*)

vertaling
van lied
al mijn cellen
nemen de boodschap op
mantra
©vivapo – 3/6/2017

Om de laatste dag van deze #InspiratieTiendaagse af te sluiten werd ik uitgenodigd om nog een laatste open zin(*) aan te vullen, deze keer met zeven regels.

Ik ben licht…
een mantra die ik mij eigen wil maken
en in al mijn cellen wordt opgeslagen.
Ik wil dit goddelijk licht laten stralen
naar al wie ik op mijn pad ontmoet.
Ik wil mij in woord en daad
naar dit licht gedragen
in de wereld waarin ik leef.
©vivapo – 3/6/2017

Namasté, Viviane

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

 

»

  1. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 22 – mijmeren op papier

Geef een reactie

