’t SchrijfNest 7 juni – 01

Standaard

Het thema van ’t SchrijfNest vandaag (7 juni) was spelen met de inhoud van kranten.

De oefening van vandaag was een uitnodiging om als dagboekschrijver met de inhoud van de krant te gaan spelen en je er door laten inspireren (naar een idee van Shodo #InspiratieTiendaagse 5/10).

Voor de pauze schreef ik een verhaal op basis van de woorden: “Dat kapelletje in kwestie is weggeschonken aan iemand die het verder zal onderhouden“.

Uittreksels uit mijn VERHAAL:
– “… kwam bijna pardoes tussen de aardbeiplanten terecht…”
– “… hield zijn hoofd vast wanneer hij aan het lachen ging…”

Hoe heb ik die oefening ervaren?
Ik vond dit een zalige oefening. Het begin van mijn verhaal was eerder ernstig en refereerde naar een recente persoonlijke ervaring. Door het ononderbroken schrijven vloeide het over in een leuk – zelfs ondeugend – verhaal over een kabouter.

kabouterNa de pauze gingen we aan de slag met een aantal schrijfvormen en deelden we er enkele in de groep.  Te gelegener tijd vind je teksten van de deelnemers terug op een speciale pagina die daarvoor wordt voorbehouden op de blog Mijmeren op papier. Hierna vind je een aantal van mijn teksten.

Ik schreef twee spiegelelfjes(*)

in
het bos
staat een kapelletje
op een bankje zitten
kinderen
kinderen
luisteren naar mijn verhaal
over een kabouter
op blote
voeten

voeten
ongeschoeid en
een rode muts
op zijn grijs behaard
koppeke
koppeke
kleiner dan zijn slanke
kaboutervrouwtje en
hun ranke
kabouterkinderen

©vivapo – 7/6/207

een limerick(*)

Een niet meer zo jonge kabouter uit Oostende
kwam bijna ten val en had pijn in zijn lenden.
Op een bankje in het bos
kneedde een vrouwtje er op los.
Oh, dat deed dat pijn, wat een doffe ellende!

Kreunde hij van pijn, of was ’t van genot?
Hield hij het kaboutervrouwtje voor de zot?
Of moedigde hij haar aan
om steeds verder te gaan?
Hoe dan ook, zij masseerde tot op het bot!

©vivapo – 7/6/207

en een pantoum(*), maar daarover meer in een volgend bericht.

Namasté, Viviane

Bron afbeelding

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

»

  1. Pingback: ’t SchrijfNest 7 juni – 02 | vivapo mediteert creatief

  2. Pingback: ’t SchrijfNest 7 juni | vivapo's Blog

  3. Pingback: Mijmeren op papier – 7/6/2017 – mijmeren op papier

  4. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 23 – mijmeren op papier

Geef een reactie

