’t SchrijfNest 7 juni – 02

Standaard

't SchrijfNest juni - klaproos - 1In een vorig bericht kon je een tweetal spiegelelfjes(*) en een limerick(*) lezen die ik vandaag tijdens ’t SchrijfNest heb geschreven.  Het pantoum(*) vind je hierna.

Verwennen

Ik laat mij verwennen
op een bankje aan het kapelletje.
Ik zie een rode klaproos bloeien.
Warme handen kneden mijn pijnlijke rug

op een bankje aan het kapelletje.
Doet het pijn of doet het deugd?
Warme handen kneden mijn pijnlijke rug
en ik kreun van genot.

Doet het pijn of doet het deugd?
Ik word dronken
en ik kreun van genot.
Het klinkt als muziek in mijn oren.

Ik word dronken
voel me deinen als een bootje op zee.
Het klinkt als muziek in mijn oren.
Ik ken de tekst maar niet het refrein

voel me deinen als een bootje op zee.
Ik zie een rode klaproos bloeien.
Ik ken de tekst maar niet het refrein.
Ik laat mij verwennen.

©vivapo – 7/6/2017

Namasté, Viviane

foto: vivapo

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

 

 

»

  1. Pingback: ’t SchrijfNest 7 juni | vivapo's Blog

  2. Pingback: Mijmeren op papier – 7/6/2017 – mijmeren op papier

  3. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 23 – mijmeren op papier

  4. wat lief dat je daar naar informeert; ik ben de ganse week op mijn hoede geweest met fysieke arbeid; sinds gisteren gaat het minder goed, zeker nu ik vandaag onkruid heb gewied … wellicht ben ik – net als dat kabouterke aan een massage toe. Een hartelijke groet terug!

    Like

Geef een reactie

