Wandelen in stilte en mijmeren op een poëziedekentje – 01

Standaard

stiltewandeling 17-06-14 - 6Op 15 februari 2012 begeleidde ik voor het laatst een stiltewandeling in Gezelles Lochting. Het was vandaag dan ook een leuk weerzien en dan nog wel in zomerse omstandigheden.  Fabre’s beeld en schoenen stonden te blinken in de zon. Mijn schoenen  naast een bank.

stiltewandeling 17-06-14 - 3Het Gezellemuseum heeft een tuin met prachtige oude bomen en struiken waartussen enkele zitbanken verscholen staan maar ook een lochting (moestuin) waar op dit moment alles in volle bloei staat.

stiltewandeling 17-06-14 - 2

Na de stiltewandeling kreeg ik aan de kassa een mand vol poëzie en voor elke deelnemer een (poëzie)dekentje. Ze konden zich neer vleien in het malse gras om poëzie te lezen of om zich door de aangeboden poëzie te laten inspireren om zelf te schrijven. Of ze lieten zich inspireren door wat hun zintuigen hadden waargenomen tijdens de stiltewandeling. Binnenkort kan je hun teksten lezen op een speciale pagina op mijn blog natuurbeleven.

stiltewandeling 17-06-14 - 4

Mijn eerste bijdrage kan je hieronder lezen.

Intuïtief had ik een boekje met drie gedichten van Paul van Ostaijen uit de mand genomen.  Ik liet mij inspireren door Marc groet ’s morgens de dingen.

Viv groet ’s morgens Gezelle’s Lochting

Dag meisje blootsvoets in het gras
las las
dag schoenen naast de bank
dag Fabre naast de schoenen
dag kunstenaar met de sigaret
en
dag kunstenaar met de briquet
sigaret en briquet
van de kunstenaar-dichter
goeiendag
Daa-ag Gezelle
dag lieve Gezelle
dag gezellige dichter mijn
©vivapo – 14/6/2017

Namasté, Viviane

foto’s: vivapo – 14/6/2017

 

»

  1. Pingback: Wandelen in stilte en mijmeren op een poëziedekentje – 02 | vivapo mediteert creatief

  2. Pingback: Wandelen in stilte en mijmeren op een poëziedekentje – 03 | vivapo mediteert creatief

  3. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 24 – mijmeren op papier

  4. Pingback: Schrijvend naar de natuur kijken – – mijmeren op papier

Geef een reactie

