Wandelen in stilte en mijmeren op een poëziedekentje – 03

Standaard

stiltewandeling 17-06-14 - 2

Na Viv groet ’s morgens Gezelle’s Lochting en Te gast in Gezelle’s lochting schreef ik een reeks eigenwijze spiegel-elfjes(*)

wandelen in stilte
in de Lochting van Guido Gezelle
een verademing

ademen
aarde en zonne-energie naar
mijn hart- en zonnevlecht-chakra brengen
meditatie

mediteren
mijn naakte voeten worden gemasseerd
verbinden mij met Moeder Aarde

geaard
geef ik mijn zintuigen vrij spel
ik noteer mijn ervaringen

ervaringen
leiden tot woorden en zinnen
die stilzwijgend poëzie beminnen

©vivapo – 14/6/2017

en een tanka(*)

horen zien ruiken
proeven en voelen geven
zintuigen vrij spel
ik schrijf gedichten op een
rood poëziedekentje

©vivapo – 14/6/2017

Namasté, Viviane

foto’s: vivapo – 14/6/2017 – Lochting van Guido Gezelle Brugge

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

»

  1. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 24 – mijmeren op papier

  2. Pingback: Schrijvend naar de natuur kijken – – mijmeren op papier

  3. Pingback: archief – vivapo's natuurbeleving

Geef een reactie

