’t SchrijfNest 21 juni

Standaard

Het thema van ’t SchrijfNest vandaag (21 juni) was bloeien als een bloem. Voor de oefeningen liet ik mij inspireren door:

IMG_2116
– deze afbeelding van een bloem waarvan ik de naam niet ken (*)
– een oefening uit Synchronisch Leven – De onbregrensde kracht van het zinvolle toeval (Deepak Chopra)
– een opdracht uit de Volle Maan Collage-schrijven cursus van juni (Zinderen)
– een techniek uit Boomspiegels, ontdek je talent in het boomlabyrint (Moolelo).

 

Ik schreef een dialoog met ‘mijn’ bloem – die ik met de naam gele pompoen bedacht – en dit rondgedicht(**)

dialoog
tussen mij
en een bloem
ik in rood
zij in blauw
de gele
pompoen

Na de dialoog  een drietal woordgedichten(**) die mij de wijsheid van mijn bloem onthulden.

Ontkiemen
Na een periode van rust.
Toekomst of verleden delven het onderspit.
Krachtig of zwak
In elk zaadje zit een vol leven geborgen.
Eens ontkiemd start het groeiproces.
Meegaan met de flow
En gewoon zijn.
Nu-moment is belangrijk.

Geborgen
En vertrouwen
Bij elke stap.
Ook op onbekende wegen
Ruggesteun van het Universum.
Geborgen
En vertrouwen
Nu ben jij goed zoals je bent.

Uitnodiging om te leven in het
Nu en te groeien
In
Vertrouwen
En zelfvertrouwen.
Reflectie en meditatie
Samen een
Uitnodiging om als
Mens te groeien en bloeien

©vivapo – 21/6/2017

Mijn ervaring pende ik neer in twee luchtige rondgedichten

van
woordgedicht tot
woordgedicht danste mijn
pen op papier
gedachten en inzichten
huppelden gretig
mee

Dag
gele pompoen
ik geef je
van harte een zoen
smak
smak
een zoen die plakt
het is heet
en ik
zweet

Op de blog Mijmeren op papier publiceer ik te gelegener tijd de teksten die mij door de deelnemers worden bezorgd.

Namasté, Viviane

bron foto: vivapo

(*) Mocht jij de naam kennen waarmee deze bloem door het leven gaat … van harte welkom

(**) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

»

  1. Pingback: Mijmeren op papier 21 juni 2017 – mijmeren op papier

  2. Pingback: Elfjes haiku’s en tanka’s – 25 – mijmeren op papier

Geef een reactie

