#Japans gedicht op zaterdag – een juffer met présence

Standaard

Voor mijn tanka(*) – Japans gedicht op zaterdag naar een idee van Doldriest – liet ik mij inspireren door het logje Gestroomlijnd en slank dat ik vandaag op de blog las van Natuurfreak.

Met toestemming van de auteur gebruikte ik haar foto en de titel van haar logje.  Het overkomt mij wel meer dat de fotografie en de bijwijlen poëtische tekst van Marylou mij aanzetten tot schrijven.

Schermafbeelding 2017-06-24 om 22.49.58

gestroomlijnd en slank
een juffer met présence
zo’n vliegend elfje
vlindert langs de waterkant
blauwe weidebeekjuffer

©vivapo – 24/6/2017

Namasté, Viviane

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

»

Geef een reactie

