Mijmeren op papier in tVaartje 1/7/2017 – 02

Standaard

In dit logje kon je een voorbeeld lezen van ©elfjes-pingpong bij een afbeelding(*) die ik had gekozen bij de start van Mijmeren op papier in tVaartje.

©M@rcus

©elfjes-pingpong ontstaat wanneer elke deelnemer inpikt in op het eerste elfje van een andere deelnemer, met een elfje dat er op één of andere manier op aansluit. Dat kan doordat in beide elfjes hetzelfde woord voorkomt, of doordat de elfjes over hetzelfde onderwerp gaan. Zo ontstaat een stroom aan elfjes die alle kanten op gaat.

©M@rcus

Deze zes elfjes(**) zijn terug te vinden op de ©elfjes-pingpong van de andere deelnemers.

het
zachte ruisen
van de regen
voert mij in gedachten
mee

met
bewuste aandacht
elfjes laten pingpongen
een speelse vorm van
mindfulness

tijd
goed besteden
of tijd verkwisten
hangt af van jouw
bril

mensje
lief ik
hou van jou
zoals je bent vol
ledig

een
persoonlijke gesprek
kan wonderen verrichten
wanneer harten zich open
houden

vier
stralende mensen
rond de tafel
schrijven zich mijmerend warm
tVaartje

©vivapo – 1/7/2017

Tot slot van Mijmeren op papier(***) schreef ik dit woordgedicht

©elfjes-pingpong

Elfjes schrijven, woorden
Laten stromen.
Finetunen op een elfje dat
Je buurvrouw heeft neergepend
En daaruit een woord gebruiken.
Spelen met anderman’s gedachtengang.
Papier is gewillig.
In het leven is dat soms grillig.
Neen, fysiek pingpongen
Gaat met minder goed af.
Pen en papier
Om te pingpongen brengt mij in het
Nu moment.
Gezellig rond de tafel.

©vivapo – 1/7/2017

Namasté, Viviane

(*) schilderijtjes van Marc Ghyoot

(**) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

(***) Wil je àlles lezen wat verschenen is na Mijmeren op papier op 1/7/2017, neem dan een kijkje op
– het logje ©elfjes-pingpong op de blog 365 dagen verwondering
– het logje ©elfjes-pingpong op de blog Mijmeren
– het logje met  mijn tientje op de blog vivapo mediteert creatief
– het logje met het tientje van Gen op de blog Mijmeren
– het logje met poëzie van ChantalW op de blog Schrijfselssite
De volgende Mijmeren op papier in tVaartje te Lissewege vindt plaats op zaterdag 8 juli.

Geef een reactie

