Mijmeren op papier in tVaartje 15/7/2017 – 02

Standaard

tVaartje Lissewege- zoektocht naar stilte-01

In een vorig logje kon je lezen wat er in het eerste deel van Mijmeren op papier uit mijn pen vloeide.

In het tweede deel ging ik op zoek naar een onderwerp dat mij bij stilte of verstilling bracht.  Zo kwam ik terecht bij een keramiek van Rita Kyndt. Nieuwe vragen vroegen om een antwoord die dan weer leidden naar drie zandlopers (*). 

tVaartje Lissewege 17-07-15 deel 1 - 3

met gesloten ogen neuriet
zij een lied
haar kind
in
de moederschoot
ademt en beweegt
ritmisch met haar mee

liggend aan het strand
op het warme
mulle zand
volgt
zij
de ademtocht
van de zee
bij ebbe en vloed

met gesloten ogen hoort
zij het ruisen
van de
zee
en geeft
zij zich over
aan de fluisterende stilte

©vivapo – 15/7/2017

tVaartje Lissewege 17-07-15 deel 1 - 5

De laatste regel van mijn laatste zandloper werd de titel van mijn pantoum (*)

Fluisterende stilte

liggend
een hand op haar buik
met gesloten ogen
liggend
straalt zij rust uit

met gesloten ogen
streelt zij haar buik zacht
straalt zij rust uit
mijmert zij
streelt zij haar buik zacht

zij houdt van haar buik
en van haar lijf
mijmert zij
liggend
fluisterende silte

©vivapo – 15/7/2017

Namasté, Viviane

Foto’s: ©vivapo

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

»

  1. Pingback: vivapo op zomertoer – 03 | vivapo's Blog

  2. Pingback: Mijmeren op papier in tVaartje 15/7/2017 – 01 | vivapo mediteert creatief

Geef een reactie

