#Boomspiegels – 01/4 – boomgedichten

Standaard

Op 19 juni 2017 startte ik met een meditatieve schrijf- en fotografiecursus met het boomlabyrint, een initiatief van Wendy Smit van Moolelo.

Hierna deel ik mijn boomgedichten(*) van de vierde week (/4) van de eerste maand (01).

IMG_2210

zoekers
mogen proeven
van de vruchten
van mijn boom
traag gerijpt
met
liefde
gedeeld

de
vijf elementen
hout vuur aarde
water en metaal
maken mij
nu
ontzettend nieuwsgierig
©vivapo – 13/7/2017

rood
voel ik
kleur van pijn
ik bijt mijn
tanden stuk
op
andermans
verhaal
©vivapo – 14/7/2017

en voor het eerst een … spiegelboomgedicht(*)

Boomgedichten
essentie vatten
van grotere teksten
of van woordgedichten
een boom
herbergt
de
inhoud
inhoud
van
gedachten
in woorden
en in een
vorm kunnen gieten
een meditatieve
oefening
©vivapo – 13/7/2017

Namasté, Viviane

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

 

»

Geef een reactie

