volle maan collage juli – 01

Standaard

grote collage

Tien dagen nà volle maan kwam ik ertoe om mijn collage te maken voor de Volle Maan Collage-schrijven cursus. Ik las mijn collage via een pantoum(*).

Verbinding

verbinding tussen hemel en aarde
blote voeten kussen Moeder Aarde
op zoek naar voedende energie.
vrouw volgt haar ademtocht

blote voeten kussen Moeder Aarde
zij ervaart totale rust
vrouw volgt haar ademtocht
op zoek naar een natuurlijk levensritme

zij ervaart totale rust
rood de kleur van levenskracht
op zoek naar een natuurlijk levensritme
coïncidentie

dit is mijn verhaal
rood de kleur van levenskracht
blote voeten kussen Moeder Aarde
verbinding tussen hemel en aarde

©vivapo – 18/7/2017

Ja, er is sprake van coïncidentie.  Ik had vorige week mijn volle maan collage uitgesteld omwille van andere prioriteiten.
In mijn zoektocht naar de stilte (zaterdag) liep ik in tVaartje op blote voeten door het gras en vond ik rust door mijn ademhaling te volgen.
Tijdens de workshop Kom op adem (zondag) bij Boventoon vond ik totale rust door adem-oefeningen.
Eind vorige week plukten we in ons huurtuintje de laatste rode aalbessen, begin deze week de eerste rode frambozen.

Vanavond wilde ik in mijn tuin genieten van de zomerse temperaturen om te schrijven voor de Cursus Boomspiegels. Voor het schrijven bladerde ik door een nummer van Happinez (5/2015) dat ik lukraak uit een stapel had gehaald en liet ik mij raken door twee pagina’s. Pas enkele uren later – tijdens het schrijven van mijn pantoum – werd de coïncidentie duidelijk. Mijn collage vertelt mijn verhaal! Mijn collage leest als een uittreksel uit mijn dagboek van de voorbije week, de week nà volle maan.

Namasté, Viviane

Afbeelding: ©vivapo

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

BewarenBewaren

»

  1. Pingback: volle maan collage juli | vivapo's Blog

Geef een reactie

