Mijmeren op papier in tVaartje – 22/7/2017 – 01

Standaard

In het logje vivapo op zomertoer – 04 kon je lezen dat we deze namiddag tijdens Mijmeren op papier hebben gewerkt met het thema kleur en diverse schrijfvormen(*): associatieswoordgedichtensprinters en spiegel-elfjes.

Mijn kleur was goud. Het bracht mij bij een recente ervaring.

Bal
Populaire in
Westervier. Ik zie
fonkelende oogjes en stralende
gezichten
gezichten
van de bewoners met
dementie lichten op
tijdens het
rolstoeldansen
©vivapo – 22/7/2017

Na de pauze vond ik ‘mijn’ kleur terug in dit kunstwerk: Blauwe doktersvis op sokkel, brons op Belgische hardsteen van Hilde Peeters, lid van kunstenaarsvereniging ARTificium vzw.

tVaartje Lissewege 17-07-22 deel 1 - 11

Nieuwe vragen vroegen om een antwoord die dan weer leidden naar andere schrijfvormen (*): drie zandlopers en een pantoum(**).

 

 

Blauwe doktersvis op sokkel
straalt tederheid uit.
Ik voel
mij
door hem
zonder woorden
aangesproken.

Blauwe doktersvis op sokkel
voor wie is
zijn kus
bestemd?
Kust hij
iedereen die hem
heel bewust aandacht schenkt?

Blauwe doktersvis op sokkel
met gouden staart
en kieuwen
trekt
mijn aandacht.
Wil hij zo
z’n bezwaard geweten sussen?

©vivapo – 22/7/2017

Namasté, Viviane

Foto: ©vivapo

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvormen verwijs ik graag naar deze pagina op mijn blog Mijmeren op papier

(**) Verschijnt in een volgend logje.

Geef een reactie

