#zeswoordenverhaal: schaduw

Standaard

 

IMG_2883

model wordt voorafgegaan door haar schaduw

©vivapo – 29/7/2017

Deze namiddag maakte ik in tVaartje een praatje met Ronny Standaert, een tekenaar die daar aan het werk was. Ik herinnerde mij het thema van Marion Driessens’ uitdaging voor het zeswoordenverhaal(*): schaduw.  Ik mocht een foto maken van de tekening die op zijn tekentafel lag.

Iets later bracht ik een bezoek aan de strandcabine waar andere tekeningen – afgewerkt en ingekaderd – opgesteld stonden.  Ik was enorm onder de indruk omdat elke tekening een aangrijpend verhaal vertelde.  Jammer dat Mijmeren op papier – Schrijvend naar kunst kijken – in tVaartje achter de rug is. Zijn werk nodigt mij alvast uit om er creatief te mediteren.

Naast zijn tekeningen stonden ook schilderijen opgesteld van zijn vrouw Linda.  Ook met haar maakte ik een praatje en kwam ik aan de weet dat ze binnenkort een kinderboek zal uitgeven met tekst en afbeeldingen (van dieren) van haar hand.

Tip: bij een bezoek aan tVaartje … loop eens binnen in hun strandcabine, helemaal achteraan het grasveld, tweede van rechts.

Namasté, Viviane

Foto: ©vivapo

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar deze pagina op mijn blog Mijmeren op papier

 

 

»

  1. Pingback: Zeswoordverhaal: Schaduw – DOLDRIEST

Geef een reactie

