#limerick op zondag – scharrelkippen

Standaard

scharrelkippen Villasappho

Fietsend op een mooie lenteavond in mei
hoorde ik gekakel van kippen in een wei.
’t Waren echte scharrelkippen,
anders gezegd losloop kippen.
Deze boer zit beslist nooit verlegen om een ei.

Zou hij vermoeden wat er onder zijn kippen leeft
en weten waar elke kip haar ei gelegd heeft?
Al zou die boer nooit warrelen
hij moet zeker wat scharrelen
tot hij her en der alle eieren gevonden heeft!

©vivapo – 11 juni 2017

Voor mijn limerick (*) op zondag – naar een idee van Melody Music – liet ik mij inspireren door het logje van Villasappho van 4 juni en het commentaar van fietszwerver.

Namasté, Viviane

(*) Voor toelichting over de gebruikte schrijfvorm verwijs ik graag naar de pagina schrijfvormen op mijn blog Mijmeren op papier

Bron foto Villasappho

Eén reactie Volgende »

  1. Pingback: Elfjes, haiku’s en tanka’s – 24 – mijmeren op papier

Plaats een reactie